Így tanítsd játszva a gyermeked!
Bemutatkoznak a gondolkodtató, ügyességi, taktikai játékok világbajnokai!
Van a gyerekjátékoknak egy csoportja, amiket nyugodtan nevezhetnénk szórakoztató tanulási segédeszközöknek. Ezek a játékok alaposan átgondolt, pontosan felépített rendszereken alapulnak, előre meghatározott célok mentén, egyszerre komoly és izgalmakkal teli kihívások elé állítva óvodásokat és kisiskolásokat.
Smart Games, a játszva tanulás elkötelezettje
A Smart Games oktató-fejlesztő játékai a 4-7 évesek kognitív, szociális és nyelvi képességeire hatnak. A titkos ösvényeket építő Varázserdő, az egyedi logikai puzzle-ként működő Makkant mókusok, vagy az Északi-sark expedíció ideális utazójátékok, Hófehérke és a hét törpe pedig már a 4 éves gyerekek logikai készségére is hatást gyakorol.
A Hófehérke és a hét törpe a kicsik logikai képességét pallérozza:
Az elsősorban a 8+-os korosztályt megcélzó Thinkfun jelmondata: “Ignite your mind”, azaz “Turbózd fel az elméd”. A Lazer-Mase tudományos-taktikai, gondolkodtató játékban tükrök helyes lerakásával lézersugár világítja meg a célállomást, míg a Rush Hour shift - a Thinkfun legnépszerűbb játéka - célja, hogy a játékosok nemcsak saját, hanem az ellenfél autóját, sőt a pályát is mozgatni tudják különféle kártyák segítségével. A hasonló népszerűségnek örvendő Robot teknősök észrevétlenül tanítja meg az ovisoknak a programozás alapjait. Amellett, hogy végtelen sok lehetőséget biztosít a játékra és magával ragadóan szórakoztató, nem a versengésről szól - nincs egyéni győztese.
Így tanítja meg a Robot teknősök játék a programozás alapjait az ovis korosztálynak:
Cubic Fun
A Cubic Fun különleges 3D puzzle-jei elsősorban a 7 éves korosztály számára készülnek nemcsak nemzetközi, hanem magyar látványosságokat, például az Esztergomi Bazilikát is felépíthetővé téve számukra. A cég gondol az óvodásokra is, akik LED világítós karácsonyfát, vagy épp a Mikulás rénszarvas szánját alkothatják meg.
Így építsd meg a Burj Kalifát 3D puzzleből:
Lük fejlesztőfüzetek
A népszerű Lük 3-5 és 7 év felettieknek gyárt képességfejlesztő füzeteket, amelyek egy alap kirakókészlettel működnek. Az óvodásoknak és kisiskolásoknak készült játékos tanulási program nemcsak a gondolkodást, hanem a megfigyelést, a kitartást, a logikát, az összehasonlítási és elemzési képességet is fejleszti. A gyerekek így könnyedén megismerkedhetnek többek között a rész-egész, kisebb-nagyobb, tér-irány fogalmával, az angol nyelv alapjaival, vagy akár bibliai történetekkel. A különleges kirakószettnek köszönhetően önállóan le is tudják ellenőrizni a megoldásokat.
LOGICO Piccolo játékos feladatkártyák
A LOGICO Piccolo játékos feladatkártyák gyűjteménye kisiskolásoknak, amelyhez szintén egy előre megvásárolható Keret adja az alapot. A többféle feladatkártya, mint például az összeadást-kivonást ábrázoló, a házi-, hobbi- és vadon élő állatokat bemutató, vagy az “Életünk, testünk”című tartalmilag igazodik az iskolai követelményekhez. A helyes megoldás a kerethez rögzített korongok mozgatásával jelölhető be, ami fejleszti a vizuális képességeket és a kézügyességet. Önellenőrzésre itt is könnyedén lehetőség van.
A Lük és Logico Piccolo programok lényege egy-egy rövid videóban:
A Quercetti
A Quercetti az 1-3, a 3-7, és a 7+ életkorú gyerekek spontaneitására és kreativitására épít. Termékeik között akad 60 db-os golyószett akár 8 m hosszú pályához, ABC mágnestábla iskola előtt állóknak, vagy olyan hangszerkészítő, amivel a gyerekek összerakhatják saját, valósághűen megszólaltatható fuvolájukat, szaxofonjukat és trombitájukat, sőt, alkothatnak mozgatható, díszíthető 80 darabból álló fogaskerék játékot is.
Egy átlagos Quercetti golyópálya:
Ugye, hogy a lista szinte végtelen? Merülj el a fejlesztőjátékok végtelen birodalmában, és találd meg a gyermekedhez leginkább illőt!